Spjelkavik IL Fotballs sportsplan kalles for "Vikapedia".
Trenerutvikler, Sportslig utvalg og yngres utvalg har ansvar for at sportsplanen blir fulgt av våre trenere.
Dette skjer gjennom aktiv direkte oppfølging og kommunikasjon med trenere og lagledere, samt spredning av informasjon og veiledning via kanaler som hjemmeside og facebook.
Spjelkavik IL Fotballs kjerneverdier:
I Spjelkavik er vi stolte av klubben vår, prestasjonene, aktiviteten og å være en del av fellesskapet. Vi tydeliggjør dette gjennom å representere klubben på en måte der vi viser alle respekt og gjennom det bygge et godt rykte for klubben.
I Spjelkavik skal vi i form av hardt arbeid, folkeskikk og fair play være en del av norsk fotball. Klubben sine tillitsvalgte, ansatte, trenere og spillere skal gå foran og legge til rette for at all aktivitet blir preget av dette.
På bunnen av siden finner man klubbens anbefalinger rundt aktivitet for de ulike aldersnivåene.
Et overordnet mål er å stille lag i alle aldersklasser. For å komme dit, har vi satt oss noen måltall:
Kompetansekrav | Kompetansestigen:
|
Holdning/verdier
|
|
Trening/kamp
| Før/under/etter
|
Tilnærming
|
|
Ansvar |
|
VIKA-treneren |
|
Spillervett
Trening |
|
Kamp |
|
Holdning/fair-play |
|
Klubben |
|
Hva skjer om vi ikke følger klubbens retningslinjer? |
|
Her er Spjelkavik Fotballs retningslinjer for hospitering.
Hospitering i Spjelkavik IL Fotball
Hva er hospitering? | - Hospitering vil si å gi en spiller et sportslig tilbud utover ordinær treningsgruppe. |
Hvorfor bruke hospitering? | - Gi gode spillere i Spjelkavik muligheten til å utvikle seg i egen klubb. |
Når kan vi begynne? | - Hospitering kan starte det året spilleren fyller 10 år. Spjelkavik IL Fotball følger anbefalingen for barne- og ungdomsfotball som er utarbeidet av Norges Fotballforbund. |
Kriterier |
|
Hvordan organisere: | - Trener nominerer spillere etter kriteriene nevnt over. - Plan for hospitering skal sendes/presenteres til foreldregruppen for å unngå uklarheter og misforståelser. - Alle lag over 10 år skal sende inn en plan for sin hospiteringsordning til sportslig utvalg/hospiteringsansvarlig. Dette er ikke for å «kontrollere» lagene, og vi krever ikke en lang avhandling. Dette gjøres for å unngå at det blir konflikter i trenergrupper, foreldregruppe og spillergruppe som vi har sett mange tilfeller av de siste årene. -Spiller og foreldre involveres i prosessen. -Hospitanter kan også spille kamp, men ikke uten å ha deltatt på trening. Unntak må evt avklares med sportslig utvalg/hospiteringsansvarlig. - All hospitering for barn opp til 12 år skal sendes inn til Yngres utvalg. - Hospitering for ungdommer fra 12 år sendes til trenerutvikler/sportslig utvalg/ hospiteringsansvarlig |
Hvor ofte? | -Minimum en gang pr uke, men gjerne flere. Perioden avtales mellom trenerne, spiller og spillerutvikler. |
Unntak | -Hospitering skal ikke gå på bekostning av trening og kamp med eget lag, men unntak kan gjøres for å unngå overbelastning. -Hvis en spiler utmerker seg ved hospitering på et lag i en eldre årsklasse, kan det være aktuelt å flytte opp spiller permanent for å sørge for at spilleren har et sportslig tilbud som står i stil til spillerens modning og behov for videreutvikling. Det vil skje helt unntaksvis og kun gjøres etter samtykke fra trenerne på de respektive lag, foreldre, leder sportslig utvalg, og ikke minst spilleren selv. Her har sportslig utvalg det endelige ordet. |
Konflikthåndtering: -Ved vanskelige tilfeller kan sportslig utvalg/yngres kobles inn.
Her er klubbens anbefalinger for aktiviteten
Ramme for aktiviteten | Målsetting for aktiviteten | Innhold på trening | Merknader/annet |
6-7 år:En treningsdag i uken med 1. klokketimes varighet.
8 år: To treningsdager i uken med 75-90 minutters varighet.
Alle skal ha hver sin ball på trening. Klubben tildeler treningstid.
En grad av differensiering.
Fast oppvarming og struktur før kamp/cup.
Melde forfall til kamp/cup.
Klubben tildeler treningstid.
Flest mulig trenere tilstede på feltet (Minimum 1 trener pr 8 utøvere). | Overordnet mål: All aktivitet foregår med ball og er lek og lystbetont.
Resultat av overordnet mål: Utvikle grunnleggende tekniske ferdigheter med ball. -Føre/vende -Korte pasninger med innside -Loddrett vristspark -Bruke begge bein til å kontrollere ball (Ballmottak) -Avslutninger på mål fra ulike posisjoner. Død ball/triller mot eller fra. -Hurtige føtter (stige)
Lærings-holdningsmål: Møte opp til rett tid og sted med riktig utstyr. Følger med på det som blir sagt og presentert av informasjon. Fokuser på egen innsats, gjøre sitt beste. Være positiv til med/motspillere og trenere.
|
Sjef over ball/ballkontroll 40>#/span### Spill med mot (1 vs 1) 10>#/span### Avslutninger på mål 10>#/span### Smålagsspill 40% 3v3
-Faste rutiner -Unngå kø -Gjenkjenning viktigere enn variasjon -Ikke for lange sekvenser -Vis – «ikke snakk»
Konkurranse elementer i trening som for eksempel stafetter for å skape konkurransementalitet.
Læring gjennom aktivitet.
-Felles oppvarming -Kort peptalk
-Oppsummering etter aktivitet på hva vi har trent på, hva vi lykkes med i kampen. Fokus på det positive.
PS: Bruk treningsøkta.no (video) som Inspirasjon til å finne øvelser/leker. Øvelseshefte – ferdige økter | Alle skal spille like mye, uavhengig av ståsted.
Rullèr slik at alle får stått i mål og prøvd seg i ulike posisjoner på banen.
Oppfordre til å holde på med ball på fritiden.
Delta på klubbens cuper og gjerne andre cuper i nærområdet.
Tilbud om Telenor Xtra FFO og camper fra 2 klasse (1-3 ganger i uken). Tilbud om Tinefotballskole (juni mnd).
Teknikk/minimerket 2 ganger i året.
Ta i bruk taktikktavle.
Ett trenermøte i kvartalet, 4 møter i året. (Planlegge treninger, kamper, cuper, ansvarsområde, osv)
Sportsplan skal distribueres til alle spillere og foresatte.
OBS: Skal gjennomføre minimum 2 obligatoriske foreldremøter I løpet av sesongen. Representant fra sportslig utvalg stiller på ett av møtene. |
Her er klubbens anbefalinger for aktiviteten
Ramme for aktiviteten | Målsetting av aktiviteten | Innhold på trening | Merknader/annet |
2 treninger i uken, på 75-90 minutter. Alle skal ha hver sin ball på trening.
En grad av differensiering.
Fast oppvarming og struktur før kamp/cup.
Melde forfall til kamp/cup.
Klubben tildeler treningstid.
Det skal utnevnes hovedtrener senest ved 9 år. 1-2 hovedtrenere alt etter størrelse på gruppe.
Flest mulig trenere tilstede på feltet. (Minimum 1 trener pr 10 utøvere). | Overordnet mål: All aktivitet foregår med ball og er lek og lystbetont.
Resultat av overordnet mål: Utvikle grunnleggende tekniske ferdigheter med ball. -føre/vende med større tempo. -finte/drible. -korte pasninger med innside. -Loddrett vristspark -komme seg ut av pasningsskyggen. -bruke begge bein til å Kontrollere ball (ballmottak) -Avslutninger på mål fra ulike posisjoner. Død ball/triller mot eller fra. -Opptreden som 1.forsvarer og vi andre. -opptreden som 1. angriper og vi andre -Innføring høyt press og stå etter (mann-mann markering). -Hurtigføtter (Stige)
Lærings-holdningsmål: Møte opp til rett tid og sted med riktig utstyr. Følger med på det som blir sagt og presentert av informasjon. Fokuser på innsats, gjøre sitt beste. Være positiv til med/motspillere og trenere.
Snakk med barna om hva det vil si å være del av et fellesskap. Hvilke rettigheter og forpliktelser har vi overfor medspillere, trenere og lagledere. |
Sjef over ballen/ballkontroll 30 % Spill med og mot 20 % 1v1, 2v1, 2v2, 3v2 Avslutninger på mål 10 % Smålagsspill 3 VS 3 40 % 4v4 à 5v5
-Faste rutiner -Unngå kø -Gjenkjenning viktigere enn variasjon -Ikke for lange sekvenser -Vis – «ikke snakk»
Konkurranse elementer i trening som for eksempel stafetter for å skape konkurransementalitet.
Læring gjennom aktivitet.
-Felles oppvarming -Kort peptalk
-Oppsummering etter aktivitet på hva vi har trent på, hva vi lykkes med i kampen. Fokus på det positive.
PS: Bruk treningsøkta.no (video) som Inspirasjon til å finne øvelser/leker. Øvelseshefte – ferdige økter
| Alle skal spille like mye, uavhengig av ståsted. Rullèr slik at alle får stått i mål og prøvd seg i ulike posisjoner på banen.
Legge til rette for keepertrening for de som ønsker, gjerne i rotasjon.
Oppfordre til å holde på med ball på fritiden.
Delta på klubbens cuper og gjerne andre cuper i nærområdet.
Tilbud om Telenor Xtra FFO og camper fra 2 klasse (1-3 ganger i uken). Tilbud om Tinefotballskole (juni mnd).
Hospiteringsordninger det året de har fylt 10 år. Se eget skriv.
Teknikk/minimerket 2 ganger i året.
Bruk taktikktavle.
Ett trenermøte i kvartalet, 4 møter i året. (Planlegge treninger, kamper, cuper, ansvarsområde, osv.)
Sportsplan skal distribueres til alle spillere og foresatte
OBS: Skal gjennomføre minimum 2 obligatoriske foreldremøter I løpet av sesongen. Representant fra sportslig utvalg stiller på ett av møtene. |
Her er klubbens anbefalinger for aktiviteten
Ramme for aktiviteten | Målsetting av aktiviteten | Innhold på trening | Merknader/annet |
3 treninger i uken, på 1,5 timer. Minimum 1 av 3 treninger skal være differensiert.
Innslag av basistrening.
Alle skal ha hver sin ball på trening.
Melde forfall til trening, kamp og cup.
Klubben tildeler treningstid.
Flest mulig trenere tilstede på feltet for å kunne gi alle et godt tilbud. Uavhengig av den enkeltes Ståsted: (ferdigheter/modning) | Overordnet mål: All aktivitet foregår med ball og er lek og lystbetont. Utvikling av individuelle og relasjonelle ferdigheter. Utvikle et eget spill.
Resultat av overordnet mål: Videreutvikle tekniske ferdigheter med ball. -føre/vende med stort tempo. -finte/drible med tempo og balanse. -korte/lange pasninger med innside/utside og strak vrist. -«alltid» være spillbar, bevege seg i riktige posisjoner. -bruke begge bein til å kontrollere ball (ballmedtak) -Avslutninger på mål fra ulike posisjoner. Død ball/triller mot eller fra. -Opptreden som 1.forsvarer og vi andre. -opptreden som 1. angriper og vi andre -Innføring høyt press og stå etter (mann-mann markering). -Hurtige føtter (stige)
Lærings-holdningsmål: Møte opp til rett tid og sted med riktig utstyr. Følger med på det som blir sagt og presentert av informasjon. Fokuser på innsats, gjøre sitt beste. Være positiv til med/motspillere, trenere og dommere.
Snakk med ungene om hva det vil si å være del av et fellesskap. Hvilke rettigheter og forpliktelser har vi overfor medspillere, trenere og lagledere. | Sjef over ballen/ballkontroll: 20 % Spille med og mot: 30 % Avslutninger på mål 10 % Smålagsspill 40 % 4v4 à 7v7
-Faste rutiner -Unngå kø -Gjenkjenning er viktig, men mer variasjon er tillatt
Læring gjennom aktivitet.
-Felles oppvarming -Kort peptalk
-Oppsummering etter aktivitet på hva vi har trent på, hva vi lykkes med i kampen. Fokus på det positive.
PS: Bruk treningsøkta.no (video) som Inspirasjon til å finne øvelser/leker. Øvelseshefte – ferdige økter | Det skal tilstrebes å gi alle lik spilletid på cup/kamper gjennom en hel sesong. Kan variere noe fra kamp til kamp. Avhenger av motstanders styrkeforhold.
Rullèr slik at alle får stått i mål, men er det noen som viser stor interesse for keeperrollen, så gi de muligheten til å utvikle seg i rollen.
Oppfordre til å holde på med ball på fritiden.
Delta på klubbens cuper og gjerne andre cuper i nærområdet.
Tilbud om en ekstratrening «Akademi» på tvers, 11-14 år.
Hospiteringsordninger, se eget skriv.
Teknikk/minimerket 2 ganger i året.
Bruk taktikktavle.
Ett trenermøte i kvartalet, 4 møter i året. (Planlegge treninger, kamper, cuper, ansvarsområde, osv)
Sportsplan skal distribueres til alle spillere og foresatte
OBS: Skal gjennomføre minimum 2 obligatoriske foreldremøter I løpet av sesongen. Representant fra sportslig utvalg stiller på ett av møtene. |
Her er klubbens anbefalinger for aktiviteten
Ramme for aktiviteten | Målsetting av aktiviteten | Innhold på trening | Merknader/annet |
3 treninger i uken, på 1,5 timer. 2 treninger + kamp i sesong. Minimum 2 av 3 treninger skal være differensiert.
Ikke mer enn 1,5 kamper pr uke. Noen uker kan det være riktig med 2 kamper, og noen uker riktig med 1 kamp. Ta hensyn til reiseavstand og total belastning. Rådfør med spillerutvikler.
Nivå inndelte lag påmeldt i serien.
Melde forfall til trening, kamp og cup.
Trenerteam evalueres i overgangen til ungdomsfotball (13 år).
Innslag av basistrening. Alle skal ha hver sin ball på trening.
Klubben tildeler treningstid.
Flest mulig trenere tilstede på feltet for å kunne gi alle et godt tilbud. Uavhengig av den enkeltes Ståsted: (ferdigheter/modning) | Overordnet mål: Nesten all aktivitet foregår med ball. Utvikling av individuelle og relasjonelle ferdigheter. Videreutvikle eget spill uten å bli for opptatt av motstander.
Resultat av overordnet mål: Videreutvikle tekniske ferdigheter med ball. -føre/vende med stort tempo. -finte/drible med tempo og balanse. -korte/lange pasninger med innside/utside og strak vrist. -Innlegg -«alltid» være spillbar, bevege seg i riktige posisjoner i forhold til med/motspillere. -bruke begge bein til å Kontrollere ball (ballmedtak) -Avslutninger på mål fra ulike posisjoner. Ballen triller mot/fra eller kommer fra siden. -Opptreden som 1 og 2 forsvarer og vi andre. -Opptreden som 1 og 2 angriper og vi andre -Innføring av offside -Videreføring høyt press og stå etter (mann-mann markering). -Hurtige føtter (stige)
Lærings-holdningsmål: Møte opp til rett tid og sted med riktig utstyr. Følger med på det som blir sagt og presentert av informasjon. Fokuser på innsats, gjøre sitt beste uansett. Være positiv til med/motspillere, trenere og dommere.
Still krav til det å være del av et fellesskap. Hvilke rettigheter og forpliktelser har vi overfor medspillere, trenere og lagledere. |
Sjef over ballen/ballkontroll 10 % Avslutninger på mål 10 % 4 VS 4 à 9 VS 9
Øvelsene bør ha innslag av variasjon. Vektlegg læring av gode valg spillerne tar i ulike spillsituasjoner.
Innføring av faser og prinsipper i forsvar og angrep.
Basistrening: Utvikling av koordinasjon, spenst, hurtighet og styrke buk/rygg. Utholdenhet.
-Spillermøte -Felles oppvarming -Kort peptalk
-Oppsummering etter aktivitet på hva vi har trent på, hva vi lykkes med i kampen. Fokus på det positive.
PS: Bruk treningsøkta.no (video) som Inspirasjon til å finne øvelser. Her finnes det ferdiglagde treningsøkter dere kan bruke. Øvelseshefte – ferdige økter | Spilletid gjenspeiles i oppmøte og innsats på trening. Oppfordre alle til å holde på med ball mellom hver trening og kamp. Gi spillerne veiledning og trening i roller de foretrekker. Spillerne skal fortsatt kunne bekle flere roller på banen.
Oppfordre til å holde på med ball på fritiden.
Delta på klubbens cuper og gjerne andre cuper i nærområdet. Delta på en større turnering i andre deler av landet. Delta på futsal KM.
Hospitering fra 13->14 og 14->16, organisert av klubb, i samråd med trenerne. Jenter kan hospitere med gutter ved spesielle behov.
Tilbud om en ekstratrening «Akademi» på tvers, 11-14 år Tilbud om en morgentrening i uken. Tilbud om Tinefotballskole (juni mnd).
Teknikk/minimerket 2 ganger i året.
Aktiv bruk av taktikktavle.
Ett trenermøte i kvartalet, 4 møter i året. (Planlegge treninger, kamper, cuper, ansvarsområde, osv)
Sportsplan skal distribueres til alle spillere og foresatte
Man kan i denne aldersgruppen kombinere flere idretter. Ingen skal presses til å velge idrett.
OBS: Skal gjennomføre minimum 2 obligatoriske foreldremøter I løpet av sesongen. Representant fra sportslig utvalg stiller på ett av møtene. |
Her er klubbens anbefalinger for aktiviteten
Ramme for aktiviteten | Målsetning av aktiviteten | Innhold på trening | Merknader/annet |
4 treninger i uken, på 1,5 timer. 3 trening + kamp i sesong. 2 av 3 treninger skal være differensiert.
Ikke mer en 1,5 kamper pr uke. Noen uker kan det være riktig med 2 kamper, og noen uker riktig med 1 kamp. Ta hensyn ti reiseavstand og total belastning. Rådfør med spillerutvikler.
Nivå inndelte lag påmeldt i serien.
Melde forfall til trening, kamp og cup.
Fast basistrening i periodisering. Alle skal ha hver sin ball på trening.
Klubben tildeler treningstid.
Flest mulig trenere tilstede på feltet for å kunne gi alle et godt tilbud. Uavhengig av den enkeltes Ståsted: (ferdigheter/modning) | Overordnet mål: Nesten all aktivitet foregår med ball. Utvikling av individuelle, relasjonelle og strukturelle ferdigheter. Videreutvikle eget spill uten å bli for opptatt av motstander.
Resultat av overordnet mål: Videreutvikle tekniske ferdigheter med ball. -føre/vende med stort tempo. -finte/drible med stort tempo og god balanse. -korte/lange pasninger med innside/utside og strak vrist. -Innlegg -«alltid» være spillbar, bevege seg i riktige posisjoner i forhold til med/motspillere. -bruke begge bein til å Kontrollere ball (ballmedtak) -Avslutninger på mål fra ulike posisjoner og med begge bein. Ballen triller mot/fra eller kommer fra siden. -Opptreden som 1 og 2 forsvarer og vi andre. Høyt eller lavt press? -opptreden som 1 og 2 angriper og vi andre. Mot etablert eller kontring? -Offside -Identifisering av spillets forskjellige faser. -Hurtige føtter (stige)
Lærings-holdningsmål: Møte opp til rett tid og sted med riktig utstyr. Følger med på det som blir sagt og presentert av informasjon. Fokuser på innsats, gjøre sitt beste uansett. Være positiv til med/motspillere, trenere og dommere.
Still krav til det å være del av et fellesskap. Hvilke rettigheter og forpliktelser har vi overfor medspillere, trenere og lagledere. |
Sjef over ballen/ballkontroll 10 % Basistrening 10 >% Spille med og mot 30 % Avslutninger på mål 10 % Spill 40 % 4v4 à11v11
Øvelsene bør ha innslag av variasjon. Vektlegg læring av gode valg spillerne tar i ulike spillsituasjoner. Innføring av faser og prinsipper i forsvar og angrep. Temabaserte treningsøkter i henhold til spillemodellen (periodisering). 14 dagers intervaller – fra desember à april (Temabaserte økter – offensivt/defensivt)
Eksperimentere med ulike spillestiler.
Offside i alle spillformer fra 5v5à
Basistrening: Utvikling av koordinasjon, spenst, hurtighet og styrke buk/rygg. Utholdenhet.
-Spillermøte -Felles oppvarming -Kort peptalk
PS: Bruk treningsøkta.no (video) som Inspirasjon til å finne øvelser. Her finnes det ferdiglagde treningsøkter dere kan bruke. Øvelseshefte – ferdige økter | Spilletid gjenspeiles i oppmøte og innsats på trening. Oppfordre alle til å holde på med ball mellom hver trening og kamp. Gi spillerne veiledning og trening i roller de foretrekker. Spillerne skal fortsatt kunne bekle flere roller på banen.
Delta på kvalifisering til 1 divisjon i regi av krets (januar-februar). Delta på enten Norway Cup eller Dana Cup (Juli) Delta på Otta Cup (november).
Hospitering 16->19, organisert av klubb, i samråd med trenerne.
Tilbud om en morgentrening fra januar -mars.
Aktiv bruk av taktikktavle.
Ett trenermøte i kvartalet, 4 møter i året. (Planlegge treninger, kamper, cuper, ansvarsområde, osv)
Sportsplan skal distribueres til alle spillere og foresatte.
Man kan i denne aldersgruppen kombinere flere idretter. Ingen skal presses til å velge idrett.
OBS: Skal gjennomføre minimum 1 obligatoriske foreldremøter I løpet av sesongen. Representant fra sportslig utvalg stiller på ett av møtene. |
Ramme for aktiviteten | Målsetning av aktiviteten | Innhold på trening | Merknader/annet |
Oppstart i desember.
4 treninger i uken, på 1,5 timer. 3 trening + kamp i sesong. 2 av 3 treninger skal være differensiert.
Ikke mer enn 1,5 kamper pr uke. Noen uker kan det være riktig med 2 kamper, og noen uker riktig med 1 kamp. Ta hensyn til reiseavstand og total belastning. Rådfør med spillerutvikler.
Nivå inndelte lag påmeldt i serien.
Melde forfall til trening, kamp og cup.
Fast basistrening i periodisering. Alle skal ha hver sin ball på trening.
Klubben tildeler treningstid.
Flest mulig trenere tilstede på feltet for å kunne gi alle et godt tilbud. Uavhengig av den enkeltes Ståsted: (ferdigheter/modning) | Overordnet mål: Nesten all aktivitet foregår med ball. Utvikling av individuelle, relasjonelle og strukturelle ferdigheter. Videreutvikle eget spill uten å bli for opptatt av motstander.
Resultat av overordnet mål: Videreutvikle tekniske ferdigheter med ball. -føre/vende med stort tempo. -finte/drible med stort tempo og god balanse. -korte/lange pasninger med innside/utside og strak vrist. -«alltid» være spillbar, bevege seg i riktige posisjoner i forhold til med/motspillere. -bruke begge bein til å Kontrollere ball (ballmedtak) -Avslutninger på mål fra ulike posisjoner og med begge bein. Ballen triller mot/fra eller kommer fra siden. -Opptreden som 1 og 2 forsvarer og vi andre. Høyt eller lavt press? -opptreden som 1 og 2 angriper og vi andre. Mot etablert eller kontring? -Felles forståelse av hvilken fase vi er i, hva vi ønsker å oppnå. -Hurtige føtter (stige)
Lærings-holdningsmål: Møte opp til rett tid og sted med riktig utstyr. Følger med på det som blir sagt og presentert av informasjon. Fokuser på innsats, gjøre sitt beste uansett. Være positiv til med/motspillere, trenere og dommere.
Still krav til det å være del av et fellesskap. Hvilke rettigheter og forpliktelser har vi overfor medspillere, trenere og lagledere. | Sjef over ballen/ballkontroll 10 >#/span### Basistrening 10>#/span### Spille med og mot 30 % Avslutninger på mål 10 % Spill 40 >#/span### 4v4 à11v11
Øvelsene bør ha innslag av variasjon. Vektlegg læring av gode valg spillerne tar i ulike spillsituasjoner.
Videreutvikle faser og prinsipper i forsvar og angrep. Tema baserte treningsøkter i henhold til spillemodellen (periodisering). 14 dagers intervaller – fra desember à april (Temabaserte økter – offensivt/defensivt)
Basistrening vinterstid: Utvikling av koordinasjon, spenst, hurtighet og styrke buk/rygg.
-Spillermøte -Felles oppvarming -Kort peptalk
PS: Bruk treningsøkta.no (video) som Inspirasjon til å finne øvelser. Her finnes det ferdiglagde treningsøkter dere kan bruke. Øvelseshefte – ferdige økter | Spilletid gjenspeiles i oppmøte og innsats på trening. Gi spillerne veiledning og trening i roller de foretrekker.
Delta på kvalifisering til 1 divisjon i regi av krets (januar-februar). Delta på enten Norway Cup eller Dana Cup (Juli)
Hospitering fra 16->19 og 19->A-lag, organisert av klubb, i samråd med trenerne.
Stille større krav til egentrening. Gi råd og veiledning.
Aktiv bruk av taktikktavle.
Ett trenermøte i kvartalet, 4 møter i året. (Planlegge treninger, kamper, cuper, ansvarsområde, osv)
Sportsplan skal distribueres til alle spillere og foresatte.
OBS: Skal gjennomføre minimum 1 obligatoriske foreldremøter I løpet av sesongen. Representant fra sportslig utvalg stiller på ett av møtene. |